Песнь 1
Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежaв, изрaильтянин вопияше: избaвителю и Богу нашему поим.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Многими содержимь напaстьми, к Тебе прибегаю, спасения иский: о, Мaти Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси.
Страстей мя смущaют прилози, многаго уныния исполнити мою душу; умири, Отроковице, тишиною Сына и Бога Твоего, Всенепорочная.
Слава: Спaса рождшую Тя и Бога, молю, Дево, избaвитися ми лютых: к Тебе бо ныне прибегaя, простирaю и душу и помышление.
И ныне: Недугующа телом и душею, посещения Божественнаго и промышления от Тебе сподоби, едина Богомaти, яко благая, Благaго же Родительница.
Песнь 3
Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желaний крaю, верных утверждение, едине Человеколюбче.
Предстaтельство и покров жизни моея полагaю Тя, Богородительнице Дево: Ты мя окорми ко пристaнищу Твоему, благих виновна; верных утверждение, едина Всепетая.
Молю, Дево, душевное смущение и печали моея бурю разорити: Ты бо, Богоневестная, начальника тишины Христа родилa еси, едина Пречистая.
Слава: Благодетеля рождши добрых виновнаго, благодеяния богатство всем источи, вся бо можеши, яко сильнаго в крепости Христа рождши, Богоблаженная.
И ныне: Лютыми недуги и болезненными страстьми истязaему, Дево, Ты ми помози: исцелений бо неоскудное Тя знаю сокровище, Пренепорочная, неиждивaемое.
Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вси по Бозе к Тебе прибегaем, яко нерушимей стене и предстaтельству.
Призри благосердием, всепетая Богородице, на мое лютое телесе озлобление, и исцели души моея болезнь.
Тропарь, глас 2-й
Моление теплое и стенa необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице Владычице, предвари, и от бед избaви нас, едина вскоре предстaтельствующая.
Песнь 4
Услышах, Господи, смотрения Твоего тaинство, разумех дела Твоя и прослaвих Твое Божество.
Страстей моих смущение, кормчию рождшая Господа, и бурю утиши моих прегрешений, Богоневестная.
Милосердия Твоего бездну призывaющу подaждь ми, яже Благосердаго рождшая и Спaса всех поющих Тя.
Наслаждaющеся, Пречистая, Твоих даровaний, благодaрственное воспевaем пение, ведуще Тя Богомaтерь.
Слава: На одре болезни моея и немощи низлежaщу ми, яко Благолюбива, помози, Богородице, едина Приснодево.
И ныне: Надежду и утверждение и спасения стену недвижиму имуще Тя, Всепетая, неудобства всякаго избавляемся.
Песнь 5
Просвети нас повелении Твоими, Господи, и мышцею Твоею высокою Твой мир подaждь нам, Человеколюбче.
Исполни, Чистая, веселия сердце мое, Твою нетленную дающи радость, веселия рождшая виновнаго.
Избaви нас от бед, Богородице чистая, вечное рождши избавление, и мир, всяк ум преимущий.
Слава: Разреши мглу прегрешений моих, Богоневесто, просвещением Твоея светлости, Свет рождшая Божественный и превечный.
И ныне: Исцели, Чистая, души моея неможение, посещения Твоего сподобльшая, и здрaвие молитвами Твоими подaждь ми.
Песнь 6
Молитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися, и живот мой аду приближися, и молюся яко Иона: от тли, Боже, возведи мя.
Смерти и тли яко спасл есть, Сам Ся издaв смерти, тлением и смертию мое естество, ято бывшее, Дево, моли Господа и Сына Твоего, врагов злодействия мя избaвити.
Предстaтельницу Тя живота вем и хранительницу тверду, Дево, и напaстей решaщу молвы, и налоги бесов отгоняющу; и молюся всегда, от тли страстей моих избaвити мя.
Слава: Яко стену прибежища стяжaхом, и душ всесовершенное спасение, и прострaнство в скорбех, Отроковице, и просвещением Твоим присно рaдуемся: о, Владычице, и ныне нас от страстей и бед спаси.
И ныне: На одре ныне немощствуяй лежу, и несть исцеления плоти моей: но, Бога и Спaса миру и Избaвителя недугов рождшая, Тебе молюся, Благой: от тли недуг возстaви мя.
Кондaк, глас 6-й
Предстaтельство христиан непостыдное, ходaтайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений глaсы, но предвари, яко Благaя, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву, и потщися на умоление, предстaтельствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Другой кондaк, глас тот же
Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево. Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвaлимся, Твои бо есмы рабы, да не постыдимся.
Стихира, глас тот же
Не ввери мя человеческому предстaтельству, Пресвятая Владычице, но приими моление раба Твоего: скорбь бо обдержит мя, терпети не могу демонскаго стреляния, покрова не имам, ниже где прибегну, окаянный, всегда побеждaемь, и утешения не имам, разве Тебе, Владычице мира, уповaние и предстaтельство верных, не презри моление мое, полезно сотвори.
Песнь 7
От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногдa, верою Троическою плaмень пещный попрaша, поюще: отцев Боже, благословен еси.
Наше спасение якоже восхотел еси, Спaсе, устроити, во утробу Девыя вселился еси, Юже миру предстaтельницу показал еси: отец наших Боже, благословен еси.
Волителя милости, Егоже родилa еси, Мaти чистая, умоли избaвитися от прегрешений и душевных скверн верою зовущим: отец наших Боже, благословен еси.
Слава: Сокровище спасения и Источник нетления, Тя рождшую, и столп утверждения, и дверь покаяния, зовущим показал еси: отец наших Боже, благословен еси.
И ныне: Телесныя слабости и душевныя недуги, Богородительнице, любовию приступaющих к крову Твоему, Дево, исцелити сподоби, Спaса Христа нам рождшая.
Песнь 8
Царя Небеснаго, Егоже поют вои aнгельстии, хвалите и превозносите во вся веки.
Помощи яже от Тебе требующия не презри, Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.
Неможение души моея исцеляеши и телесныя болезни, Дево, да Тя прослaвлю, Чистая, во веки.
Слава: Исцелений богатство изливaеши верно поющим Тя, Дево, и превозносящим неизреченное Твое рождество.
И ныне: Напaстей Ты прилоги отгоняеши и страстей находы, Дево: темже Тя поем во вся веки.
Песнь 9
Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево чистая, с безплотными лики Тя величaюще.
Тока слез моих не отвратися, Яже от всякаго лица всяку слезу отъемшаго, Дево, Христа рождшая.
Радости мое сердце исполни, Дево, Яже радости приемшая исполнение, греховную печаль потребляющи.
Пристaнище и предстaтельство к Тебе прибегaющих буди, Дево, и стена нерушимая, прибежище же и покров и веселие.
Слава: Света Твоего зарями просвети, Дево, мрак неведения отгоняющи, благоверно Богородицу Тя исповедающих.
И ныне: На месте озлобления немощи смирившагося, Дево, исцели, из нездрaвия во здрaвие претворяющи.
Стихиры, глас 2-й
Высшую небес и чистшую светлостей солнечных, избaвльшую нас от клятвы, Владычицу мира песньми почтим.
От многих моих грехов немощствует тело, немощствует и душа моя; к Тебе прибегaю, Благодaтней, надеждо ненадежных, Ты ми помози.
Владычице и Мaти Избaвителя, приими моление недостойных раб Твоих, да ходaтайствуеши к Рождшемуся от Тебе; о, Владычице мира, буди Ходaтаица!
Поем прилежно Тебе песнь ныне, всепетой Богородице, рaдостно: со Предтечею и всеми святыми моли, Богородице, еже ущедрити ны.
Вся aнгелов воинства, Предтече Господень, апостолов двоенадесятице, святии вси с Богородицею, сотворите молитву, во еже спастися нам.
Молитвы ко Пресвятой Богородице
Царице моя преблагaя, надеждо моя Богородице, приятелище сирых и странных предстaтельнице, скорбящих рaдосте, обидимых покровительнице! Зриши мою беду, зриши мою скорбь, помози ми яко немощну, окорми мя яко стрaнна. Обиду мою веси, разреши ту, яко волиши: яко не имам иныя помощи разве Тебе, ни иныя предстaтельницы, ни благия утешительницы, токмо Тебе, о Богомaти, яко да сохраниши мя и покрыеши во веки веков. Аминь.
К кому возопию, Владычице? К кому прибегну в горести моей, aще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой и воздыхaние мое приимет, aще не Ты, Пренепорочная, надеждо христиан и прибежище нам, грешным? Кто пaче Тебе в напaстех защитит? Услыши убо стенaние мое, и приклони ухо Твое ко мне, Владычице Мaти Бога моего, и не презри мене, требующаго Твоея помощи, и не отрини мене, грешнаго. Вразуми и научи мя, Царице Небесная; не отступи от мене, раба Твоего, Владычице, за роптaние мое, но буди мне Мaти и заступница. Вручaю себе милостивому покрову Твоему: приведи мя, грешнаго, к тихой и безмятежной жизни, да плaчуся о гресех моих. К кому бо прибегну повинный аз, aще не к Тебе, уповaнию и прибежищу грешных, надеждою на неизреченную милость Твою и щедроты Твоя окриляемь? О, Владычице Царице Небесная! Ты мне уповaние и прибежище, покров и заступление и помощь. Царице моя преблагaя и скорая заступнице! Покрый Твоим ходaтайством моя прегрешения, защити мене от враг видимых и невидимых; умягчи сердца злых человек, возстающих на мя. О, Мaти Господа моего Творцa! Ты еси корень девства и неувядaемый цвет чистоты. О, Богородительнице! Ты подaждь ми помощь немощствующему плотскими страстьми и болезнующему сердцем, едино бо Твое и с Тобою Твоего Сына и Бога нашего имам заступление; и Твоим пречудным заступлением да избaвлюся от всякия беды и напaсти, о пренепорочная и преслaвная Божия Мaти Марие. Темже со уповaнием глаголю и вопию: радуйся, благодaтная, радуйся, обрaдованная; радуйся, преблагословенная, Господь с Тобою.
Канон молебный ко Пресвятой Богородице:
Согласно библейскому учению, уныние и скорбь — это результат жизни человека в греховных страстях. Душа отходит от Господа, который является источником любви, блага и радости. Но Бог обещал воздать человеку по вере его, поэтому вопреки разным ситуациям, происходящим в нашей жизни, даже впав в один из смертных грехов — уныние, нужно стремиться как можно быстрее избавиться от него, пока эта зараза не разрослась в душе.
Кто автор канона молебного ко Пресвятой Богородице
Канон молебный ко Пресвятой Богородице написал Феостирикт Пеликитский. Он жил в VIII веке в Вифинии, это государство, которое некогда добровольно стало Римской провинцией. Затем, когда империя разделилась, превратилось в область Византии. В те годы и родился будущий монах Феостирикт.
Он принял монашество в Пеликитском Иоанно-Богословском монастыре, практически ровеснике Феостирикта. Впоследствии монах стал там игуменом. Это было неспокойное время. Набирало силу иконоборческое движение. За почитание икон Феостирикта обожгли кипящей смолой.
Феостирикта, как и других иноков, подвергли пыткам за почитание икон. Его обожгли кипящей смолой. Но монах выжил и скончался намного позже, в глубокой старости. Таких людей в православной традиции называют преподобноисповедниками. День памяти Феостирикта — 29 февраля.
Наиболее известен этот игумен Феостирикт своими духовными сочинениями. Чаще всего его упоминают, как автора канона молебного ко Пресвятой Богородице.
- Канон молебный ко Пересвятой Богородице читают в скорбях, либо перед причастием.
- Молебный канон советуют читать в глубокой скорби. Богородица помогает вернуть в жизнь радость, дарит утешение.
Чтение канона в современном мире
Современные верующие, читающие молебный канон ко Пресвятой Богродице святого Феостирикта в особых случаях, испытывают внутренне позитивный настрой, а также отмечают изменения в лучшую сторону личной, повседневной и семейной жизни. Каноны читают по отдельности или совмещают с другими песнопениями. Важно, чтобы молитва шла от всего сердца. Это является решающим фактором.
Описание канона молебного ко Пресвятой Богородицы
Молебный канон начинающийся словами: «к Богородице прилежно ныне притецем» — наиболее известный канон. Его текст также присутствует в молебне Божией Матери. Его автором является послушник одного из мужских обителей, живший в XII веке. Песнопение представляет собой невероятно проникновенные стихи, за что и получило свое название. Они вызывают у каждого верующего, читающего канон, состояние, которое в Евангеле называется «сокрушение сердца». Находясь в нем, верующий не только признает себя несовершенным, но и начинает сожалеть об этом. Все эти факторы приводят к тому, что верующий становится лучше и с большим вниманием и любовью относится к ближним. Именно такое состояние можно назвать «умягчение злых сердец». Это необходимо не для того, чтобы сломать человека, лишить его достоинства и сделать слабым. Сменить греховные страсти добродетелями. Гордость сменить любовью к ближнему — такому же когда-то оступившемуся, смирением. Простить за все причиненные обиды и стать добрее, а значит, сильнее. Христианин становится достойным внутренне. И, что крайне важно, становится чище перед Господом, и Он дает человеку различные блага не только по милости, но и по тому, что христианин достоин этого.
Смиренным Господь помогает вылечить больную душу и дает благодать, которую человек, исправившись, будет способен принять. Душу христианина, переполненную Божественной благодати, покинут злость, уныние, сомнения, ярость, гордыня, осуждение, лживость, похоть и многие другие пороки. Именно за это благоприятное влияние, святые отцы внесли молебный канон Богородице в правило перед Причастием. Каждый православный должен прочесть его, чтобы правильно настроить себя перед принятием в себя Крови и Тела Христова. Следует отметить, что изначально молебен предназначался для чтения его в моменты, когда одолевает душевная скорбь и смятение. Правило спасет от уныния, а значит, не позволит душе погибнуть.
Что такое канон
Канон — слово с множеством значений даже в рамках православной традиции. Но в нашем случае подразумевается гимнографический канон. Это молитвенное песнопение. Оно бывает двух видов:
- прославление святого, ангела или Всевышнего;
- рассказывает о каком-то важном для христианства событии.
Хотя канон — это цельное произведение, состоит оно из мелких частей — песен. Чаще всего их девять.
Вторую песнь чаще всего в каноне пропускают. Дело в том, что традиционно она побуждает к покаянию и уместна по настроению в дни Великого поста. Поэтому используют эту песнь лишь в некоторых канонах. Например, в Постной Триоди.
В канон входят тропари, псалмы, молитвы и др. Коротко разберём значимые термины.
- Ирмос — это фрагмент в начале каждой песни. Он указывает на ветхозаветный прообраз текста, а также выступает стилистическим образцом для последующей песни.
- Тропарь — это короткое песнопение. Оно тоже носит гимновый характер и обычно приурочено к какому-либо церковному празднику. А может и просто прославлять святого, ангела или Господа. В церковной традиции есть правила исполнения тропаря, но в домашней молитве его принято просто читать.
Когда речь идёт о каноне, то тропарем называют строфы, которые в нём содержатся. Последний тропарь обычно прославляет Богородицу.
Тропарь отличаются от других текстов ещё и тем, что он не взят из Писания, как, например, псалмы.
- Псалом — это песнопение, которое взято из Псалтыри.
- Седален — песнопение, при исполнении которого нужно сесть. В прошлом было распространено и приходилось на третью песнь.
- Кондак — это длинный гимн. Со временем уменьшился. Сейчас кондак встречается после шестых песней канонов.
- Стихира — песнопение, имеющее стихотворный размер.
Когда читают молебный канон ко Пресвятой Богородице
По традиции молебные каноны обычно исполняют между Воскресением и Рождеством Христовым, хотя это не обязательно. Ведь некоторые каноны перед причастием читать обязательно. Молебный канон ко Пресвятой Богородице:
- канон покаянный ко Господу нашему Иисусу Христу;
- канон молебный ко Пресвятой Богородице («Многими содержимь напастьми…»);
- канон Ангелу Хранителю;
- последование ко Святому Причащению.
Помимо этих канонов есть и другие, буквально на каждый день (понедельник, вторник и т.д.). Так что верующие обладают огромным запасом молитв для обращения ко Пресвятой Богородице.